HTML

Hollywood Hírügynökség


Egy hétrekész (mainstream) filmkritikai platform, ami messze nem olyan komoly, mint a mondat első fele. További információért olvasd el az Ars Poetica-t.



Mélyebbre kell mennünk!

2013.03.06.

Címkék: inception

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hollywoodhirugynokseg.blog.hu/api/trackback/id/tr165120599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SweetQueen 2013.03.06. 22:48:36

Hogy de milyen nehéz ide bejutni... :S Na mindegy... belogoltam, kaptam is egy hülye nevet, amihez se oldalt, se érdemi tevékenységet kapcsolni nem tudok,de itt vagyok, hogy elmondjam, te Gergely egy hétköznapi hős vagy. Ennyi nyűggel a nyakában bárki azt mondta volna, hogy "dolgozzon, akinek két mutterja van, én pihenek" De te nem. Te kiálltál, és szenvedéseid ellenére törődtél azokkal, akiknek életük monotonitásába való beleőrülését már csak a te videóid akadályozzák meg. Szóval holnap megyek, és veszek egy kalapot magamnak, hogy legyen mit megemelni előtted. Addig is. Sőt ha akarod, sütök neked egy szerkesztőségi tortát is...és igen, kicsit leterhelt idegileg ez a tortúra, mire a nyüves gépem engedett kommentelni, szóval nézd el nekem, hogy most verbálsalakürítési kényszerben szenvedek (szóf.sásom van), de valahogy vissza kell nyerni a hidegvérem, mielőtt a gépem a földön végezné kissé megtiporva. Nademostmár hagylak békén téged, és a többieket is. Puszi beteges buksidra!
Üdv: red... nem... white... nem... english...neeem a Sweet Queen! (igen, ez az)

Cucuminator 2013.03.06. 23:59:41

Ötvenezrediknek király lenne egy Sátántangó kritika, mivel fizikai és mentális bántalmazás egyaránt, de mivel ez elmúlt két hétben eleget szenvedtél megelégszem egy Mechanikus naranccsal is (fél órája fejeztem be és még mindig libabőrös vagyok tőle, szerintem zseniális). Ráadásul ez a film is jól megdigi-dugizza a galavánkat.

(És kérlek te állítsd össze a listát, és a sorozatokat hagyd ki belőle!)

Gulandro 2013.03.07. 13:25:05

A csiga nem áll meg. Tény, hogy a rengeteg mellékes dezinformálás szülte a végtelen interpretációt és képzelgést, köztük az, hogy ez egy jó film lenne. A legvadabb talán az volt (és így nekem a legérdekesebb), hogy az időben hozzá közel megjelenő Viharsziget történetével mosták össze az értelmezést, ami egy érdekes ösvényt nyit a filmek kontextusban való értelmezéséhez, de nagyon távol repít minket a lényegtől (szerintem). Értékeltem a kilépést a blog megszokott menetéből.

Atkakukac1989 2013.03.07. 19:36:12

Szerintem sem áll meg a csiga. De ettől függetlenül annyira komplex az addig sztori, mármint a filozófia inkább, hogy édes mindegy a vége.

Viszont az mennyire igaz, hogy zuhanás hatására fel lehet ébredni. Már úgyis felébredtem, hogy álmomban zuhantam, de a valóságban nem (baromi rossz érzés), illetve fordítva is.

bélszájú 2013.03.07. 21:17:01

Primerről nem akarsz kritikát? ha létezik vegytiszta mindfuck, akkor ez az

kriz42 2013.03.07. 21:59:10

Igazából annyira teljesen édesmindegy, hogy a csiga meg áll e vagy sem, vagy hogy álom volt e vagy sem. Ugyanis mivan ha álom? Egyszer úgyis fel kell ébrednie, és akkor mi történik? Hát pont az amit a film végén láttunk (mert semmi nem utal arra hogy másképpen is lezárulhatna egy ébredés után). A végében csak ez az egy mozzanat nem tetszett, de már annyira lehetett látni hogy valami ilyesmivel kell lezárni, hogy hiba lett volna kihagyni.

nabu 2013.03.08. 01:03:41

Szerintem Nolan is azt gondolja, hogy nincs jelentősége, hogy álom volt-e vagy nem, ezért nem mutatta meg ezt a filmvégén, plusz egyben egy újabb mind fuck, vagyis két legyet ütött egy csapásra, nekem nincs bajom a befejezéssel.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.03.08. 11:54:22

bár a videó címe menjünk mélyebbre ez nem sikerült.

Amennyire jó kis elemzés/kritika volt a fight klub ez annyira nem sikerült.

Marcellarc 2013.03.08. 21:39:39

Ez a valaha írt egyik legjobb forgatókönyv. Mintha párhuzamos valóságok története lenne.
Csak úgy slusszpoénként ki sem derült, hogy az incepció sikerült-e.

Bár van benne néhány magyarázatra szoruló glitch az interaktív álom szabályait illetően.
pl. éles helyzetben miért nem változtatnak álmon, ha egyszer megtehetik? Ha a "váróban" több évtizedet kellene eltölteniük, akkor hogy tudnak mégis kijönni belőle egy egyszerű megölöm-magam-és-akkor-felébredek trükkel?
Joseph Gordon-Levitt miért hasonlít annyira Heath Ledgerre? A "váró" miért jelenik meg Fisher agyában ugyanúgy, mint Cobb agyában?

graftor 2013.03.09. 17:33:22

Igazából nekem van a filmben jó néhány logikátlanság és megmagyarázhatatlan esemény.
Ilyen például az, hogy mindig más szorzót használnak az adott "világban" való lét relatív idejének meghatározására, ahogy megfigyeltem ez a szorzó 10 és 20 között mozog, ami a legalsó szinten már 20-40 év (szerintem nem mindegy).
Nem teljesen világos, hogy mégis hogyan ébrednek fel? Az elején, mikor kiderült, hogy az alany tudatalattija ki van képezve a behatolók ellen, azt mondta a főszereplő; hogy 1 hetet kéne eltöltsenek ott (a legelső szinten !!!), mire elmúlik a nyugtató hatása, és csak akkor ébredhetnek fel. Ezt követően csak még mélyebbre mennek az álmok világában, ergo abból az 1 hétből, amit el kellett volna tölteniük, ott voltak kb. 1-2 órát.
Másik, ha meghalnak az álomban és nem tudnak felkelni a nyugtató miatt, akkor lemennek a "legalsó" szintre, ahol ugye megtalálta Cobb a munkaadóját, onnan hogy kerültek ki? Fischer a 3. szinten, ahol elbúcsúzott az apjától, hogyan támadt fel csodás módon, golyóval a mellkasában? Ha lényegében istenek lehetünk az álmainkban egyáltalán miért szórakoztak fegyverekkel, miért nem képzelték magukat Superman-nek és nyírtak ki mindenkit?
Nem fikázni szeretném, mert összességében tetszett, de annyi a logikátlanság ebben a filmben, hogy kár azon vitatkozni, hogyan végződik… Szerintem sem ez a lényeg.

Chornelius 2013.03.11. 20:52:20

Hogy állsz a magyar filmekkel Gergő? Nincs film, amelyről szívesebben látnék egy kritikát, mint a Kontroll. Ezer kezemen sem tudnám megszámolni, hány filmet láttam, de a Kontroll nagyjából azon három egyike, amin a legtöbbet gondolkodtam.
Én is vezetek egy amolyan írós blogot, ahol leginkább a verseimet vagy a novelláimat szoktam feltenni, de mikor láttam ezt a magyar remekművet, írtam hozzá egy értelmezést, amire nagyon büszke vagyok. Szeretnélek arra kérni, hogy olvasd el és örülnék, ha kifejtenéd a véleményed, akár egy kritika, akár egy email formájában. A blogomon megtalálod az emailcímemet (a profilomra kattintva).

chegue 2013.03.13. 12:57:34

Nagyon sokan túlbonyolítják ezt a filmet, mert nem akarják elhinni, milyen egyszerű is valójában. A film alatt minden jel,mozzanat arra utal, hogy a végén a pörgettyű el fog dőlni, mert az már a valóság. És nem ettől olyan k..va jó film, mert csattanó nem nagyon van benne, hanem a hangulata, amihez nagyon sokat ad a filmzene, ami valami eszméletlen, a látványvilág, a színészi játék, az hogy végre nem remake-et kaptunk, egyedi ötlet az álomban álmodni, ehhez az idővel való játszadozás, és persze a feszültség és annak fokozása (ami az átlag nagyközönség kedvéért elengedhetetlen). Egyszerű ez a film, csak a sok agyalás a semmin teszi bonyolultá!

graftor 2013.03.16. 11:54:06

@chegue: Szerintem senki sem gondolta, hogy bonyolult lenne, csak nem minden egyértelmű, és ez azért van, mert sok kérdés nyitott maradt.
Azt viszont nem állítanám, hogy egyedi az ötlet; ott van a Tron és a Mátrix (csak, hogy kettőt említsek), amik hasonló alapokon nyugszanak mint az Eredet. Ettől függetlenül új perspektívából láthattunk valami olyat, amihez már volt szerencsénk. Emellett egyetértek, jó volt a zene, a hangulat, a színészek és a látványvilág is.

NemNick 2013.04.21. 20:06:27

masterpiece :)
szép volt, Gergő!

Mandarin94 2013.05.13. 18:29:00

Nem akarok senkit megbántani, de nekem ez a film annyira mondani akart valamit, annyira szenzáció és "gondolkodás" hajhászó volt, hogy még mindig baromira haragszom rá, és nem is érdekel, mi lesz a pörgettyűvel (egyébként szerintem megáll.
süti beállítások módosítása