HTML

Hollywood Hírügynökség


Egy hétrekész (mainstream) filmkritikai platform, ami messze nem olyan komoly, mint a mondat első fele. További információért olvasd el az Ars Poetica-t.



Ars Poetica

2010.02.10.

Csapjunk bele

 

Történt egyszer, hogy komoly szakmai vitába kerültem egy habzó szájú szabadbölcsész ismerősömmel, aki szerint a mainstream filmek értékelése teljesen esetleges. A siker és az elismerés bevételen és nézőszámon alapszik, így hát értelmetlen érdemben foglalkozni velük. Én és a pocakomban lögybölődő másfél liter soproni heveny asztalcsapkodások közepette adtunk hangot nemtetszésünknek. Kifejtettem, hogy míg a művészfilmek épphogycsak, a mainstream (félreneértsd, nem csak hollywoodi) filmek abszolút helytállnak, mint korrajzi kellékek, így egyenesen kötelező foglalkozni velük, ha az ember helyes képet akar alkotni korunk popkultúrális helyzetéről.

No ezután történt, hogy egy fél évet a vad nyugaton töltöttem, egy öreg faházban Chicago mellett. Lakótársaim, a hatvanéves feminista és négy macskája elől menekülve magamra zártam esténként a padlásajtót, és unalmamban kitaláltam, hogy filmkritikai webisode-okat fogok gyártani az otthon maradt ismerősöknek. Ez lett a Hollywood Hírügynökség. A szerencsések, akiket szembeállított a sors e négy részes animációs sorozattal, általában jó visszajelzéseket hajigáltak felém, így volt merszem azt gondolni, így vagy úgy, de érdemes továbbéltetni ezt az ötletet. Valahol valahogy van helye a világban.

Végül, Budapestre visszatérvén egy KomMédia órán felmerült a kérdés, vajon lehet e olyan írott kritikai sorozatot készíteni, melytől nem zuhan a nyáladzó unalom félálomszerű állapotába az átlag olvasó. Valljuk be, ez nem igazán könnyű dolog, egy többoldalas kritikát a kutya se olvas el, az Exit-es szösszenetek meg olyan informatívak mint egy tál zabkása. A kettő variáció között van valahol az "élvezhető de nem lefárasztó" arany középútja, én pedig feladatként kaptam e út kiaknázását. Kapva kaptam az alkalmon, és újraélesztetem a Hírügynökséget.

Így állunk tehát, hosszas gondolkozás után úgy vélem, van értelme, helye és célja egy alapvetőleg individuum központú filmkritikai blognak, mely hétről hétre nekirohan egy itthon frissen bemutatott filmnek, és színlelt professzionalizmustól teljesen mentesen elmondja a kedves olvasónak, hogy mi a fasz van. Helyet kap majd az információ, a vélemény, és az elfogult gyűlölködés / örömóda is, pont úgy, ahogy a nézőkben is vad harcot vív az objektív szemlélődő és a szubjektív rajongó. Szóljon hát a nóta, elsőként lássuk a fent említett négy animációt.

 

 

Címkék: ars poetica

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hollywoodhirugynokseg.blog.hu/api/trackback/id/tr661745321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IgazságosIzomTibor 2011.12.08. 18:07:38

Szia, hova lehet Neked mailt küldeni?

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2012.03.15. 19:56:44

"A siker és az elismerés bevételen és nézőszámon alapszik, így hát értelmetlen érdemben foglalkozni velük."

hm, de aranyos, gondolom lementél vele sírni a legújabb von Trier filmre

szerintem igenis érdemes foglalkozni velük, hiszen a legtöbben mégis ezeket nézik, a két legnagyobb hazai forgalmazó is erre gyógyult rá, úgyhogy jah

MissElena 2012.12.06. 23:39:24

Kedves Gergő!
Engem is az e-mail címed érdekel :)
Egyszerűen fel kell, hogy vegyem Veled a kapcsolatot...majd elmondom, hogy miért.
Üdv Elena

Mandarin94 2013.05.13. 17:18:32

Szia Gergő!
Nagyon szeretem amit csinálsz, és ahogy csinálod :)
Én eddig teljesen könyvpárti voltam, de most már hajlok a filmnézésre is. Nem tudom milyen sűrűn nézed a kommenteket, de én arra szeretnélek kérni, hogy egy kommentválaszolós részben (vagy akár itt kommentben, vagy bárhol bármikor :D) nem tudnál ajánlani néhány jó könyvet?
Tudom, nem ez a blog célja, nem ez a hobbid, de annyira jó meglátásaid vannak, hogy biztos nagyon jó könyveket ajánlanál.
Az általad javasolt filmek közül rengeteg a listán van már, és egyszerűen hiányzik egy két könyv :)
Köszi előre is!
Üdv, Szandi

Doctor20008 2014.06.10. 11:35:02

Hello.Megtudnád adni a facebookod nevét gmailen?Itt az email címem: agica122710@gmail.com

regname 2015.08.07. 23:33:06

Évente kommentelünk.
Hogy állapítod meg, ha 1 színész zsoldos? A sportban könnyű, kilóg a lóláb, ha valaki Münchenből Isztambulba igazol.

whale 2018.06.12. 02:33:02

@scal: Egyél szart. ezermilliárd légy nem tévedhet!
süti beállítások módosítása