HTML

Hollywood Hírügynökség


Egy hétrekész (mainstream) filmkritikai platform, ami messze nem olyan komoly, mint a mondat első fele. További információért olvasd el az Ars Poetica-t.



Az évezred filmje?!

2012.06.07.

"Nincs választásod. Tulajdonosaid vannak. Akik birtokolnak téged."

 

Nehéz úgy megkérdőjelezni a társadalmi berendezkedésünk alapjait, hogy az embert komolyan vegyék. Az ilyen fejtegetések velejárója a nyomatékos és felkavaró szóhasználat, és sokan ezt a fajta agresszív verbális megnyilvánulást az agresszív fizikai megnyilvánulással kötik össze. Mintha az ember nem felbujtó szavakkal hanem molotov koktélokkal dobálózna. Bármennyire átgondolt vagy békés is a hangvétel, a szavak mögött ott van az alapok felborítását igénylő akarat, amely sokakat kényelmetlenül érint. Pedig ez a fajta megnyilvánulás egyre gyakoribb társadalmunkban. Az átlagember mindennapjaiba beférkőzött az igény, hogy a fennálló rendszeren változtasson, világszerte egyre gyakoribbak a tüntetések, egyre nagyobbak az aktivista közösségek, és egyre keményebben hallatják hangjukat. Az Anonymus hackercsoport tíz éve még egy elborult csőcseléknek lett volna titulálva, ma már nemzetközi hősök. Valami alakul a felszín alatt.

Hogy mi, azt nehéz megjósolni, de erre a megérzésre hollywood is reagálni kezdett. A megjelenő filmek tematikája is ebbe az irányba változik, sok a rendszerkritikus forgatókönyv, és a maguk óvatos, bizonytalan módján kiveszik a részüket a társadalmi trend kielégítésében. Ilyen lenne mai filmünk is, a Cosmopolis. De ez a film zavaros emléje miatt inkább komikus, mintsem elgondolkodtató. Pedig eljött az idő, hogy ezt a témát komolyan vegyük...

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hollywoodhirugynokseg.blog.hu/api/trackback/id/tr224572017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Papus88 2012.06.07. 18:25:31

kár a nyáriszünetért...

Yakko 2012.06.07. 18:27:11

Nagyon jól látod Gergő, teljesen egyetértek veled. Sajnos belénk verték hogy ez a rendszer jó és aki ellene van az a hülye, de csak egyszer jöjjön egy Petőfi :D A leginkább a Prométheuszt meg a Batmant várom.
Egyre komolyabb témákat dobsz fel, csak nem politikusnak készülsz? :D Abba ne hagyd mert nagyon jó amit csinálsz, bár kicsit hiányoznak a régebben megszokott snittek, némelyiktől nagyot borultam :DD

DexterMorgan78/Séfbácsi 2012.06.07. 23:35:40

Én voltam olyan kedves (hülye) és beültem barátnőmmel a sznovájtos borzalomra... Ilyen rossz, random jelenetekből, értelmetlen párbeszédekből összerakott filmet jó régen láttam. A karaktereknek semmi "karaktere" nincs, nem tudjuk mi motiválja őket, na talán a címszereplőt kivéve. Ja és nem a vadászra gondolok, mert ő olyan logikátlanul viselkedik hogy néha a rendező is megfeledkezik róla hogy ő is benne van a filmben. Színészi játék pocsék, hol egyáltalán nincs, vagy olyan szinten túl van játszva a nagy semmi (Theron jelenetei a testvérével), hogy az már idegesítő.
Arról kis zavaró tényről nem is beszélve hogy Theron kategóriákkal jobb nő mint a nyúlfogú tválájtos csaj, persze ízlések és pofonok :)
kb. arra tudom ajánlani, hogy porszívózás közben menjen a háttérben.
Mi legvárósabb? Hétvége Prometheus és persze a Batman. Hogy mi a legrosszabb film a nyáron, remélem már túl vagyok rajta :)

bucbuc 2012.06.08. 01:26:25

Csak szólok, egyszercsak vége lesz ennek az izének amit demokráciának hívtok, mert sehová sem vezet egy forráshiányos környezetben.
Szép lassan (rossz esetben kurva gyorsan) megint oda fordul a világ, ahol 10000 évekig volt.

Persze persze, ez nem fordulhat elő, internet meg nem ezt szoktuk meg, meg kisfaszom. A hit is elég nagy erő nem mondom, hajrá.

ilovebubbles 2012.06.08. 11:29:18

Lehetne egy Prometheus EXTRRRRRAVAGANZA!

AbsolutDaav 2012.06.08. 19:15:48

Nekem két ötletem volna, ami nekem is és szerintem másoknak is tetszene:

- Sötét Lovag extravaganza
(majd a Rises után, de akkor egész triológiát átfogóan, bár azt hiszem ilyet kérés nélkül is kapni fogunk :D [amúgy én is imádom Nolant^^] )
- Gyűrűk Ura extravaganza
Ezt meg annyira imádják az emberek, hogy egyszerűen megkerülhetetlen. ♥♥ :D

Prometheus jöhet. Holdfény Királyság érdekelne.

MoonTiger 2012.06.08. 23:21:51

Pattinsont én őszintén megmondom, szerettem pl. a Harry Potter és a Tűz Serlegében. Amikor először rájöttem, hogy Cedricet ő játszotta, akkor ledöbbentem, mivel szerintem a filmben ő nagyon is jól el lett találva =) Sok filmben nem láttam még a srácot, de mellékszereplőként kifejezetten jó tudna lenni szerintem.

Amúgy köszönjük szépen a kemény munkát, élvezetes menet volt. Annak külön örülök, hogy egyéb magyar film/játékbemutató emberekkel ellentétben Te fel mered vállalni az arcod. Sokkal jobb így, hogy látjuk a teljes arcod, érzelmeket, mindent, mint úgy, hogy csak egy maszkot nézne az ember. (félreértés elkerülése végett: A maszkos pajtikkal sincs semmi bajom, csak jobb szeretem azokat, akik fel merik vállalni az arcukat.) Így tovább, várunk vissza =)

Khal 2012.06.09. 12:51:23

A Hófehér és a vadász tényleg nagyon szar lett :) Ezt meg nem nyáron, de a hobbitból majd csinálhatnál :D

cornelius c. 2012.06.09. 21:13:17

talán az első modern rendszerkritikus film a Harcosok klubja. az etalon... ami egyre inkább valószerűvé válik...
a batman és prometheus mellett ne feledkezzünk meg a total recall-ról se.
jó nyaralást.

ElleProcter 2012.06.10. 11:18:51

egyértelműen a Prometheust várom én is, és legrosszabb film? hm... mondjuk aaaaaa (dobpergés) Hajnalhasadás második része????!!! Ha kiadják egyáltalán a nyáron, mint ahogy azt a HP hetedik részével tették korábban.

ZsKA26 2012.06.12. 19:22:43

/off
Prometheus lehetett volna intelligensebb film,így nem volt olyan jó mint vártam...

Leita 2012.06.12. 21:56:38

A kritikád mindig élvezetes. Legyen szuper nyarad! Hiányozni fogsz. :)
Szia, siess vissza!

Bluemotion 2012.06.13. 12:44:50

Én nagyon szeretem Csákvári Géza és Köves Gábor féle Képszabadság videókritikákat is. Bár az igaz, hogy ők teljesen másképpen - úgy mondanám főleg szakértői szemmel - elemzik ki a moziba kerülő filmeket. A legutolsó kritikájuk a sokak által várt Prometheus: www.noltv.hu/video/4286.html

cornelius c. 2012.06.28. 05:13:34

@!Hello: nu megnéztem őket....gergő jobb. sokkal.

danazscreation (törölt) 2012.07.01. 11:38:16

szü... szü... szünetel? ha rátalálok valami igazán érdekesre a neten, az biztos, hogy épp szünetel vagy már megszűnt. mindegy no! túlélem. gondolom egy sötét lovag erejéig még visszatérsz a nyáron, de egy prométheusz kritikával is még jösz nekünk!
süti beállítások módosítása