HTML

Hollywood Hírügynökség


Egy hétrekész (mainstream) filmkritikai platform, ami messze nem olyan komoly, mint a mondat első fele. További információért olvasd el az Ars Poetica-t.



John Carter + Disney kritika - Kony 2012

2012.03.10.

 

Címkék: antal nimród metallica god bless america john carter kony 2012

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hollywoodhirugynokseg.blog.hu/api/trackback/id/tr664308525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Claud_íja 2012.03.11. 00:44:14

Szerintem jelenleg itthon is elég nagy szarban vagyunk, meg aztán ki tudja hova jut a pénz,amit te jószándékkal kiküldtél, én azt mondom nem igazán érdemes lovettát küldeni külföldre...
A John Carternél azért vannak unalmasabb címek pl: órák ...A kör...viszont van egy film,amiről tudom,hogy tuti szar, de a címe miatt meg akarom nézni: Gyilkos bohócok az űrből. :D Tényleg van ilyen. Eszméletlen mi?
Disney: Már nem azért, de először is: A Disney mesék (melyeket kiemelsz) már létező történeteket dolgoznak fel, amelyek eredetileg, mielőtt Grimmék begyűjtötték és átfogalmazták, népmesék voltak. Szép lányokkal és királyfiakkal, a végén nagy lakodalommal, igen. A magyar népmesék főszereplői is ilyenek, ezellen nincs mit tenni.
Kettő: Robin Hood, Notre Dame-i toronyőr,Dzsungel könyve, Oroszlánkirály, Tarzan, Bambi, A róka és a kutya, Dumbo, Fantázia, Pinokkio, Pán Péter, Karácsonyi lidércnyomás...stb. hol vannak ezekben azok a sátáni manipulatív dolgok,amikről beszélsz?...harmadrészt az utóbbi kb8 év disney filmjei annyira sz@rok voltak, semmitmondóak, értelem nélküliek, hogy a stúdiót inkább amiatt kéne szidni, meg a förtelmes folytatásaik miatt. (Hamupipőke 3?-nemá! Mit lehet még ragozni azon,hogy boldogan éltek, míg meg nem haltak?)
Meg aztán ott a Jonas Brothers...ezek sokkal rosszabbak, károsabbak,mint a klasszikus mesék agymosása, amivel szerintem nincs is baj. Egy gyerek legyen gyerek. Higgyen a csodákban, az álmok valóra válásában meg a többi szarban. Legyen már egy kis boldogsága az életében, és ki tudja, lehet, hogy ezektől majd jobb emberré válik.(Én legalábbis masszívan Disneyn nevelkedtem és nem lettem kurva, se felszínes, és különösebben nem érdekel a pénz...és igen, csaj vagyok.)
A Disneynek az a gondja,hogy már ők is csak a profitra fókuszálnak,és nem arra,amiért szegény Walt létre hozta a stúdiót.
A John Cartert még nem láttam, azzal kapcsolatban nem tudok beugatni...:D...de van egy pont tíz éves öcsém, szóval szerzek neki egy jó délutánt valamikor. :D
Utóirat: Szeretem ám a blogodat, a kötekedés ellenére! Abba ne hagyd! :D Kár,hogy nem vagyok pesti,mert söröznék egyet veled valamikor. Jót vitatkoznánk az Avatáron. :D És bocs, hogy teleírtam a blogodat, de a klasszik-Disney a szívem csücsöke, kiállok érte. :D

Tiadlan 2012.03.11. 02:59:00

Találós kérdés:
Mi történik, ha Pinokkió azt modja, "most nőni fog az orrom"?

Lavmitendor 2012.03.11. 03:51:16

Szerintem a legjótékonyabb cselekedet során is jól jár valaki a háttérben. Minden a pénz körül forog, és az az 30x % amiről beszéltél se folyik be oda ahova Te szántad. Hazánkban is totálisan értelmetlen bármit kezdeni, mert a végén hidd el, Te húzod a rövidebbet. A vörös iszap károsultak szerinted mind megkapták azt a rahedli pénzt, amit az adakozókedvű emberek oda ajánlottak nekik? Hagyjuk már. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.03.11. 09:04:34

érdekess hogy a gyerekek befolyásolása, illetve az ennek elítélése már többször visszatért nálad (tvájlájt, ugyi), de a halálbüntetésnél vacilálsz.

Az is érdekes, hogy küldünk pénzt külföldre, vagy kolontárra, közben a szomszédunk megfagy/éhenhal...

És igen!!!
Kéne Kovács Zoltán film (véletlenül se így hívnak. :D )

kbobbie 2012.03.11. 10:02:20

Először a saját piszkunkat kéne feltakarítani, majd azután segíthetünk bárkinek. Mivel a saját piszkunk elég nagy, lehet, hogy mi kellene segítéget kérjünk... de nem pénzt mert azt akármennyit küldhetnek, véletlenül elfolyik valami haszontalan dologra(vannak esetek amikor nem), sokkal inkább normális vezetőket kellene küldeni nekünk. Akár még kölcsönről is lehet szó.

A filmcím egyszerűsége, nem minden esetben rossz. Egy-egy filmcím kizárhat sok embert(pl.: Star Wars ezt nem tudod összetéveszteni mással, mindenki tudja miről van szó, és aki nem szereti az meg se fogja nézni), abban az esetben ha egy egyszerű címet adnak a filmnek akkor még elgondolkozhatunk, hogy mi is lehet ez.

Persze ez saját vélemény. Ahogyan az is, hogy nagyon nagyon nagyon jól nyomod. Egy nap alatt megnéztem majdnem az összes videód, és az lenne a kérdésem, nem foglalkoznál-e egyszer a sorozatokkal, vagy csak egy sorozattal?
Csak így tovább!!!!

ZsKA26 2012.03.11. 10:07:56

A Disneyvel kapcsolatban egyet kell hogy értsek őszintén szólva én a többségét már gyerekkoromban sem szerettem(szerintem a többség kifejezetten csak lányoknak volt élvezhető) a Mulan viszont tetszett.De ahol még van értelmes női szereplő az talán a Tarzan (?).
Kony 2012..Hát az USAt ismerve minden lehetséges,én inkább nem osztogatom meg sehol

Atkakukac1989 2012.03.11. 11:17:19

Mondjuk még mindig jobb, hogy van Disney és a gyerekek, még erre ugrálnak kicsiként. Mint a sok egyéb agyatlan mesére ami mostanában (5-10 éve) zúdítja el őket.

PaperDramaQueen · http://reisuto.tumblr.com 2012.03.11. 11:23:53

Oké, én a Save The World With Saving Yourself pártján vagyok. Szerintem ez a kérdés nem megoldható globálisan, hogy "igenigen össze kéne fognunk és megmenteni a világot" vagy "igenigen a saját dolgainkra kell koncentrálnunk, mert arra tudunk hatni" - azt hiszem, az a fontos, hogy az ember magára nézzen és meglássa, mit TUD csinálni. Mire van lehetősége, affinitása, mire tud lehetőséget teremteni, mi lehet a szívügye. A nép, a tömeg csupa indivídum, ezért azt kell tényleg baromi lelkiismeretesen elszámolni magaddal, hogy TE mit tehetnél és mit teszel. Én eszerint élek, de megértem ha valaki nem így gondolja.

A videóidban az a fantasztikus (a remek filmkritikák és kiváló stílus mellett /a rengeteg mellékszereplő bemutatásánál nem emberi hangon röhögtem/), hogy folyamatosan bökdösöd a homlokunkat, hogy "hahó, van itthon valaki, McFly"?, és hetekig gondolkozom egy-egy problémán, amit felvetsz. Számomra a legfontosabb felfedezés az volt, hogy basszus, tényleg, mi vagyunk a nép, mi vagyunk az emberek, mi vagyunk a közönség, mi vagyunk a tömeg: ha nem nézünk pocsék filmeket, nem fognak pocsék filmeket készíteni, ha nem olvassuk el a rossz könyveket, jókat kell írniuk, ha kiállunk magunkért, a 'hatalmasoknak' kell hátralépnie. Ez egyszerre lelkesítő és aggasztó a maga megafelelősségtudatával.

És mivel a címkérdésre mindenki reagál: én ezelőtt örökre értetlenül állok. Agatha Christie és Stephen King könyvei az elképzelhető legUNALMASABB címekkel variálnak, pedig hogy nekik van fantáziájuk, az azért tény; az angolszász kultúrában pedig valahogy indokolatlanul elterjedt, hogy bőven elég bedobni a főhős nevét, mert jaj, majd mindenki meg akarja őt ismerni.
Hát.
Hátttt.

p.s: Nem akarsz egy top5 listát a legrosszabb/megtévesztőbb és a legkirályabb filmcímekkel? :D

hege0124 (törölt) 2012.03.11. 11:24:45

Általában egyetértek a kritikáiddal, de!
először is Diseny. Ahogy már egy előttem szóló is leírta, a mesék melyet a Disney készített még a korai években, nagy többségben meglevő mesék feldolgozása. Az újabbak pedig szintén egytől egyig a régi mesékhez akarnak visszanyúlni, azokat a sémákat követik.
Az pedig már más kérdés, ha Disney létrehozott egy csatornát ahol az általad említett "sztárok" szerepeltek és kerültek a süllyeztőbe, de ezek a programok is inkább már a tinédzsereknek készültek, bár elég nagy probléma továbbra is, hogy szorgosan mossák az ő agyukat is.
Ezt sajnos mohósággal magyarázzák, és állítólag ezért vásárolták fel a Pixart is. Lehet én vagyok a naiv, de szerintem ezek az egész estés filmek mégis megállják a helyüket (lehet csak, csak azért, mert pixar, és szeretném azt hinni, hogy Disney). Konkrétan a Toy Story 3. részén én bőgtem a film végén, pedig már nem vagyok mai gyerek.

John Carter-ről nem tudok nyilatkozni. Nem láttam, nem is fogom megnézni, bármennyire is hatásos volt az előző videót vége :)

Antal Nimródot, nagyon szeretném, ha nem sztárolják fel a Kontroll után. Biztos tehetséges rendező, de szerintem a nagy költségvetésű filmek nem neki valóak. Lásd példának az Alien-es filmjét. Mindenki azt várta, hogy új színt visz a franchise-ba, de láttuk mi lett a vége. Szóval, hajrá! De inkább csak óvatosan.

A Kony2012-ről nem hallottam elég zavaros a téma és a tapasztalatom, az ha ilyen zavaros és felkapott valami, annak a hátterében csak lobby van. Az olajért, háborúért, pénzért, bármiért. Az emberekkel elhitetik tehetnek valamit a szegényebb sorsúakért, akik birkanyáj módjára módjára utánozzák egymást és csak nem is sejtik hova megy a pénzük... Valóban fizikailag kell segítened, ahogy te mondtad. És szerintem addig segítenünk kell ezeken az embereken, amíg (habár nem látszik) sokkal jobb helyzetben vagyunk mint ők.

Ja és az arab tavasz - facebook megjegyzésedhez annyit, hogy a facebook-on írtak rá egymásra az emberek, hogy menjünk le ;)

Thresher 2012.03.11. 14:03:22

@hege0124: "Ja és az arab tavasz - facebook megjegyzésedhez annyit, hogy a facebook-on írtak rá egymásra az emberek, hogy menjünk le ;)"

Jó, de nem az ok, hanem az okozat tette a forradalmat, másrészt ez is egybe cseng amit Gergely mondott, mert ráírni valakire majd lemenni a saját utcádba rendet tenni a saját országodban csak könnyebb, mint egy másik kontinens másik országában huncutkodni.

sadii 2012.03.11. 16:27:21

Kérdés!

a Hobbitig fogsz csinálni egy Gyűrűk Ura kritikát?

SplitGuy 2012.03.11. 20:43:03

A leveleim fele a mailer daemon kezében köt ki, ezért nincs mit tennem, itt írok. Weboldalakkal foglalkozom, és lenne egy (visszautasíthatatlan - elnyűhetetlen poén) ajánlatom. Címem a profilomban. Ha egy mód van rá, akkor is írj, ha nem kell, nem akarlak ezzel zaklatni, ha nem érdekel.

SplitGuy 2012.03.11. 20:44:43

xsplitx@gmail.com - ha mégsem lenne ott...

holdfenyteam 2012.03.12. 11:25:18

Csak így tovább,bírjuk a kritikáidat!Szívesen látnánk a HoldfényCon-on!!!
HoldfenyTeam Csapata

ElleProcter 2012.03.12. 16:53:52

Csak egy plusz érdekesség: az amcsik egyelőre nem vonulnak be sehova (MÉG OLAJÉRT SEM) amíg tartanak a választások, és amíg afganisztánban rugdossák egymás seggét, mert ami ott megy... nem tudom ki mennyire követi az eseményeket, de az afgánok folyamatosan robbantgatnak, az amcsi katonák fele provokálja őket, a másik fele pedig bekattan, és természetesen a civilek szívják a levét. Ezért is Obama nem mer senkit se megtámadni, ugyanis azzal rengeteg szavazót vesztene, pláne hogy az ellenfele nem egy vén háborús veterán akinek sikerült megszöknie a kórházból, hanem egy karrierista, és régi szép időket emlegető (ez a szöveg egyébként irtó jól hangzik válság közepén) republikánus. Ettől függetlenül természetesen érdekes kérdés lehet Kony ügye. Én személy szerint azt javaslom minden jóérzésű befolyásos személynek, aki véget akar vetni az egésznek, hogy küldjék rá az Interpolt.

Tuula 2012.03.12. 17:30:10

Szerintem a klasszikus Disney filmek (mint Herkules, Mulan, Oroszlánkirály, Dzsungel könyve stb.) alapvetően az egyik legjobbak a kínálatból - persze számomra a Vuk marad mindig az etalon. De csak azért, mert azok a létező egyik legjobbak, nem jelentik azt, hogy amúgy ne lehetnének rosszak x szempontokból. Az a baj(om) velük ugyanis, hogy gyakran kiherélik az eredeti mesét. Minden rózsaszín és varázslatos. Semmi közük az élethez (és nem a dzsinivel vagy a sárkány jelenlétével van bajom). Oké, hogy a magyar mesékben is (pl. Kolozsvári Grandpierre Emiléiben) gyakran ott a királylány, királyfi motívum, de ami még van benne: TANULSÁG. És mellesleg, ha maradni akarok a konkrét példámnál, a nyelvezete fantasztikus. Teli van humorral, intelligenciával. Ha előveszem, még ma is élvezetes számomra olvasni, mert gyönyörű, kreatív, okos, kedves, vicces. És nem ostoba. És nem is néz annak. Talán utóbbit tartom a legfontosabbnak.

Kony 2012: bevallom becsülettel, eddig még nem hallottam róla. De: szerintem egyrészt nem szabad hátat fordítani a problémának, másrészt illene előbb a saját országunk problémáit megoldani. (Például: nem szabad elfelejteni, hogy Tibetben vannak problémák (nem vagyok free tibetes fanatikus), de azzal, hogy néha-néha zászlót lengetnek 1. nem biztos, hogy a tibetieknek ettől majd jobb lesz - lehet, hogy rosszabb... 2. mit érdekli x ország döntéshozóit, hogy y országban pár ember zászlót lenget, mert nincs jobb dolga? tudni kell róla, de a megoldás nem a több ezer km-re lévő átlagember kezében van, akinek semmi köze amúgy az ügyhöz (értsd: nincs köze a problémának a szakmájához/tevékenységéhez).) Úgy gondolom, kényelmesebb azoknak az országoknak a problémáival foglalkozni, amelyek elérhetetlen(n)ek (tűnnek). Küld az ember x forintot és máris megnyugodott a lelkiismerete, hogy ő segített. Szerintem ez egy nagy bullshit - és képmutatás. Egyetértek az egyik előttem hozzászóló kollegával, hogy először a magunk háza táján kéne rendet tenni. És abban igenis nagyon sokat tudunk tenni. Kis dolgokkal is. Hozzáfűzném: természetesen ez saját magánvélemény és tiszteletben tartom másokét.

Amúgy valóban azért is szeretem a videóidat nézni, mert gondolatokat ébresztenek és ez fantasztikus.

Elnézést a hosszú hozzászólásért.

Zamo 2012.03.12. 22:56:56

Nos hát...
disney: igen, a pénz jelenleg, régi meséket naon fel se fogtam,nem is kommentelem, lehet igazad
őőő
John Carter film: nekem címről valami életrajzi dráma jutna eszembe XD
alapítványnak pénzt küldeni: te magad mondtad h a nagy része baromságokra megy, remélem senki nem adakozik,ráadásul említetted az olajt, a média világhírű a szarkeverésről, már előre látom is a dolgot, de tényleg... szomorú :(
adományozás:
szerintem sokat azért nem adományoznak, mert nagyon nem lehet megbizonyosodni arról, hogy tényleg arra megy-e a pénz amire adom, erre talán megoldás lehetne ha nem valami alapítványon keresztül akarunk segíteni, hanem felkeresünk egy rákos gyereket személyesen, és megkérdezzük mit szeretne, amit megadhatunk neki
vagy ilyesmi
másrészt először nekünk kéne segítség én speciel eléggé nagy gázba vagyok(másfél éve munkanélküli, fősuli levelező tagozaton, de nem tudom folytatni mert nincs pénz...)
és már rengetegszer mondtam magamnak h bezzeg ha nekem lenne pénzem én segítenék a rászorulóknak...
ez egy korai igéret, ha így halad sokáig nem lesz munkám, de igyekszem tartani magam hozzá!

ami meg a pénzt illeti, meg h lehetne-e / érdemes-e rajtuk segíteni
lehetne, annyi gazdag van a világban, és annyi pénz van a világban, hogy egész afrikát meg lehetne belőle segíteni, de sajnos amennyi pénz és gazdag ember van, azok arányosan eloszlanak az önző embereken
gondoljunk a részvényekre, a színészekre akik milliókat keresnek, a bankok meg még nemtom...
annyi pénzük van és csak ülnek rajta, és veszik a villákat és sokszor unják az életüket, aztán ha meghalnak vagy a gazdag kényeztetett kölök veri el drogokra v akármire, vagy benyeli az állam bácsi...
ott van bill gates aki a világ leggazdagabb embere...
miért is gyűjti a pénzt? csak ezért az egy rohadt címért ül annyi pénzen...
vagy ott van valami olajsejk vagy nemtommi, egyik országba, és homokba gépekkel beásatta a nevét(sivatagban) akkora méretben, hogy az űrből is lehessen látni...
nah erre megy el a gazdagok pénze, míg valaki eszi az éhkoppot a másik a nevét a homokba fúrja...
stb. írhatnék regényt erről

PaperDramaQueen ha ezt olvasod
"ha nem nézünk pocsék filmeket, nem fognak pocsék filmeket készíteni, ha nem olvassuk el a rossz könyveket..."
ez sajna nem így van, ha nem nézünk pocsék filmeket, könyveket, játékokat
akkor jön az ACTA meg egyéb baromságok,mert kalózkodunk...
játékvilágról tudok infót csak, hogy többnyire azok rinyálnak kalózkodás ellen, akik pocsék játékokat csinálnak
ebből látszik, hogy ami jó arra adnak ki pénzt
lásd.: Skyrim (nem kell ismerned) nem rinyált a cég a kalózkodás miatt, me elég szép bevételük lett belőle
minőségi játék

Leita 2012.03.13. 12:42:22

Szeretem amit csinálsz és ahogy csinálod :)
Hiszek Neked, a John Cartert nem nézem meg.
Ha egy-egy film nem is gondolkoztat el, a kritikáid igen :)

zacefronka 2012.05.17. 21:09:13

@Tiadlan: semmi. Pinokkió nem mindentudó, ha nincs igaza, akkor téved, nem hazudik, tehát nincs paradoxon.

az észrevételeid helyesek a disneyvel kapcsolatban, a filmet még nem láttam, de majd lehet megejtem ha megjelenik. ezekkel a nagy világszintű megmozdulásokhoz meg hozzáfűzném, hogy ahhoz, hogy jobbá tegyük a világot, magunkat és a környezetünket, magunkat és a környezetünket kell egyenesbe hozni :)
süti beállítások módosítása