HTML

Hollywood Hírügynökség


Egy hétrekész (mainstream) filmkritikai platform, ami messze nem olyan komoly, mint a mondat első fele. További információért olvasd el az Ars Poetica-t.



A Tetovált lány kritika

2012.01.22.

 

Lemond George Lucas, cenzúrázzák a netet, senki sem nézi meg a szűzvonalban-t a címe miatt...mi ez ha nem világégés?

Címkék: star wars sopa szűzvonalban

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hollywoodhirugynokseg.blog.hu/api/trackback/id/tr503665511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KeatsNobu 2012.01.22. 08:36:22

A tetovált lány amcsi verzió...hmm...hát legyen, de a főszereplő kiscsajról már mérföldekről sikít a trailer alapján is, hogy köze nincs a szerepéhez. Nekem személy szerint nagyon bejött az eredeti svéd verzió, és a második rész is etalon volt...a harmadik részét sajnos még nem láttam, de Noomi Rapace egészen biztosan ott is nagyot alakít. :)
Bye bye George...bye bye cenzúrázatlan internet ;(...persze várható volt, hogy egyszer a netes szabadságot is be fogják korlátozni... és mi marad? vagy mi lesz még? megvalósul az Orwell féle 1984-es nem is annyira utópisztikus világ???
ui: kérlek soha többé ne próbálj örömtáncot lejteni a kamera előtt :D... Chandler Bing XD

KeatsNobu 2012.01.22. 08:54:35

igen ez az-az eset amikor azt hiszed, hogy nem küldte el...bocsesz :)....és tényleg nem tudom törölni?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.01.22. 09:22:49

van amihez nem értesz?!?!

az nem kifejezés. :D

Zadam 2012.01.22. 13:42:04

Azt valaki el tudná nekem mondani, miért érezhettem úgy, hogy a svéd verzióban a főszereplő újságírótól egyszerűen semmilyen érzelmi megnyilvánulás nem tapasztaltam? Nem szeretném Kristen Stewarthoz hasonlítani, egyrészt mert nem láttam egy teljes filmét se (csak az Into the Wildban lévő kis szerepét) és nagyon igazságtalan lenne, de engem nagyon zavart.

Hentes pékné módra 2012.01.22. 18:12:22

*Spoiler*
Aki olvasta a könyvet az tudja, hogy bizony Lisbet Salander történeti szála másról sem szól, csak, hogy folyamatosan megerőszakolják, kihasználják, és mindezt azért, mert annó a faterját leöntötte benzinnel és meggyújtotta amint az épp az anyját akarta kinyírni. Elég "dark"-os sztori, ezt el kell fogadni. Igaz, nagyon szerencsétlenül jön ki mindkét filmben, ha az ember nem ismeri a teljes sztorit. A svéd film jobb, már csak a csaj miatt is. Az amcsi punk-ot nem tudtam megemészteni idáig.

hege0124 (törölt) 2012.01.22. 19:02:56

Én a videót, utolsó részéhez szólnék hozzá, ugyanis a filmet még nem láttam sajnos. Igaz hogy ez egy kicsit túl sarkos meghatározás, de azt el kell ismerni, hogy most a szilícium völgy, nagy csatát nyert Hollywood ellen. A petíciónak azóta meg lett a hatása és állítólag több amerikai szenátor is kihátrált a törvény javaslat mögül. Így azt egy időre felfüggesztették, szóval egy időre meg lehet nyugodni nem lesz cenzúrázva az internet. Abban viszont igazad van, hogy valóban megindult a harc az internet birtoklásáért. Sokak szerint, a negyedik hatalmi ág, a XXI. században a média (lásd. az észak-afriakai forradalmak), és ennek utolsó független fellegvára az internet, ahogy te is mondtad. Szóval fel kell készülni az újabb támadásokra.

A nép fia 2012.01.22. 19:59:57

Ah, szarul mehet..... Francia Alpok? :-P :-D

Robb20 2012.01.23. 09:34:35

@KeatsNobu: Ne viccelj, qrva jó volt az örömtánc :DD

Atkakukac1989 2012.01.23. 10:01:25

Az örömtánc frenetikus, de ahogy felcsendült a Celebration! Már ott tudtam, hogy valami magyon jó dolog fog történni. :P

A film megítélésénél pedig kicsit lágy szívű voltál. Bármennyire is szeretem Finchert, erre az amcsi verzióra nem volt szükség. Nem tudott hozzátenni annyi mindent a sztorihoz, hogy mindenképpen létjogosultsága legyen ennek a filmnek.

Természetesen azt tudjuk miért készült stb. De ez USA, bele kell törődni, hogy amit fel akarnak dolgozni, tegyék azt egy adaptáció vagy remake elkészítésével, de megteszik.

MoonTiger 2012.01.23. 11:49:44

Mindenkit megerőszakolnak, mi?.. Erről ez ugrott be :)
www.youtube.com/watch?v=eEaXZEE2Vig

ZsKA26 2012.01.23. 12:09:29

Nem volt rossz,de felesleges volt a remake:)

Muse · http://muse.blog.hu 2012.01.24. 14:17:26

Ezek szerint mindenki úgy ült le megnézni a Fincher-féle Tetovált lányt, hogy olvasta a regényt és/vagy látta a svéd filmváltozatot. Na, én különcködtem, mert a remake megtekintése előtt milkalila segédfogalmam se volt az egészről, ebből következtethető, hogy marhára bejött a film. Fincher nem kispályás, azt meg kell hagyni.

A SOPA-hoz: tudok róla egy ideje, de egészen eddig a percig nem gondoltam bele, miről is van szó tulajdonképpen. De tényleg bekaphatják. :D

Végszóként: a blog eszméletlen, nemrég hívták fel rá a figyelmemet. Elég rég láttam/hallottam, ahogy egyetlen emberből így ömlik a zsenialitás.

sadii 2012.01.27. 13:27:55

az új Gyűrűk Ura trilógiáról nem akarsz majd csinálni kritikát? én nagyon kíváncsi lennék rá, de szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

sadii 2012.01.28. 09:58:16

@doggfather: sorry az a rajzfilm nem is trilógia volt, csak az első két könyv egybe. bár készült a harmadik könyvből is rajzfilm. de én az élő szereplősre gondoltam :)

blogollol · http://hasznoslinkek.blogspot.com/ 2012.02.01. 09:05:18

@KeatsNobu: "a gazdasági elit" - a srác látja, hogy mi történik a világban, de nem elég fontos szerinte, hogy sokat foglalkozzon vele. Miért nem készít egy kritikát az Ébresztőfilm-ről és társairól, amik a forradalommost.hu oldalon vannak? A gazdasági rabszolgaság rosszabb (40+x évet dolgozni, aztán még jobban nyomorogni nyugdíjasként,) vagy megerőszakolva lenni pár percig? A mai társadalmak vezetői nem akarják, hogy szabadok legyenek az emberek, de azt várják, hogy szavazzunk rájuk.

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2012.02.10. 16:28:13

Hajrá Gergő, jó lesz ez :)

Azért a remake-jelenség kapcsán ennél egy fokkal alaposabban utána kellene menni a gazdasági, esztétikai szempontoknak, mert ez így ebben a formában még eléggé babakék.

gabeyramone 2012.02.11. 16:12:08

a videó nagyon jó, mint mindig; a tetovált lányról ugyanazok a gondolataink, csak a végkövetkeztetésem homlokegyenest más. örülök hogy a kommentelők között jópáran vannak akik ugyanúgy gondolkodnak, mint én, mert akárhány oldalt néztem, mindenhol agyondícsérik a fincher-féle változatot.

ami lehet hogy nagyon tetszett volna, ha én sem láttam volna az eredetit. de így nyilván ahhoz mértem a művet, és roppant csalódás volt számomra. semmi újat nem nyújtott; noomi rapace sokkal jobban tetszett mint lisbeth, és még a svéd güggyögés alatti feliratok alapján is izgalmasabb volt a rejtély kinyomozása. amúgy meg egy az egyben ugyanaz a két film (OK, ez nyilvánvaló hiszen ugyanabból a könyvből készültek) de azt hittem hogy lesz valami változás, újítás.

cornelius c. 2012.02.15. 22:59:36

nos bár későn, de 1-2 észrevétel. az ami verzió nekem egy pötit jobban tetszett, bár kétségtelen, hogy a svéd is nagyon meg volt csinálva, DE voltak bizonyos részek, amiket a svédből hiányoltam.
nem volt közel se kibontva a lisbeth-palgrem szál, nem volt olyan mélysége lisbeth szerelmének bloomkvist iránt. a könyvben elég jól jellemzi, hogy a kis csaj teljesen belezúg az újságíróba, ez a svéd verzióban nem jött annyira át. az apró részletek az ami filmben nagyon finomak voltak (húgyfolt a padlón, miközben lisbeth vonszolja a nevelőt...) craig nagyon jól játszott (színész volt)
az amiknak fel kellett kötni a gatyát a svéd verzió után és sikerrel tették. ha árnyalattal is de az ami jobb volt (persze több pénz is volt rá, ne feledjük)
a második és harmadik részhez kétség sem fér, hogy az AMI lesz a jobb, ha fincher rendezi. ugyan is a svéd verziót már nem az első rész rendezője csinálta, hanem egy svéd csóka. (az elsőt egy dán). teljesen tv film változat lett tele hibával, lyukakkal... ismétlem, ha fincher csinálja a 2.3.-at nem kérdés, hogy melyik lesz a jobb. amúgy a kritika szokásos korrekt volt.
mara pedig teljesen korrektül játszott és ő is tökéletes lisbeth volt, persze rapace is:)

cornelius c. 2012.02.15. 23:01:31

@gabeyramone: nem volt egy az egyben a két film. eléggé téves megállapítás. a vége nem azonos, a részletek a svédből hiányoztak és már az első részben belevitték a második rész elemeit a svédek.

mardelszky 2012.07.03. 14:54:43

"utónium professzor és csuporka" :D:D
süti beállítások módosítása